dimecres, 21 de setembre del 2011

Manifest de l'ÈFM per la Setmana de la Mobilitat a Terrassa

Terrassa, 21 de setembre de 2011. Per motiu de la Setmana de la Mobilitat Sostenible i Segura, l’Ègara Fòrum Mobilitat (EFM), ha presentat avui davant de l’Ajuntament de Terrassa, el seu manifest per un nou Pacte per la Mobilitat.

















D’esquerra a dreta: Joan Vilà (Dismifísics), Miquel Palet (Excursionistes.cat), Haritz Ferrando (BACC), Bernat Borràs (Terrassa Camina) i Joan Aragonès (Col•legi d’Enginyers).


L’Ègara Fòrum Mobilitat (EFM) inaugura en el seu BLOC, un apartat per publicar fotos relacionades amb la mobilitat a Terrassa i convida a la ciutadania a participar enviant fotos: bones pràctiques, curiositats, queixes, boniques, etc. http://www.flickr.com/photos/egaraforum/
______________________________________


MANIFEST DE L’ÈGARA FÒRUM MOBILITAT (ÈFM) PER UN NOU PACTE PER LA MOBILITAT


Els propers dies 22 a 29 de setembre se celebra la Setmana de la Mobilitat Sostenible i Segura a ciutats d’arreu d’Europa i amb especial intensitat a Catalunya. Aquesta setmana ens permet recordar els problemes derivats del model de mobilitat que tenim, i en el cas de la nostra ciutat de Terrassa, creiem que és necessari continuar treballant per promoure un canvi més significatiu en els hàbits de mobilitat actuals si volem aconseguir un ús més racional dels cotxes i motos de combustió.


L’any 2000 es va signar el Pacte per a la Mobilitat de Terrassa, un conjunt de 18 punts per assolir un nou model de mobilitat. Algunes de les 30 entitats signants, som ara els impulsors de l’ÈGARA FÒRUM MOBILITAT (ÈFM). Els punts de l’esmentat Pacte es van desenvolupar i concretar posteriorment en el Pla Director de Mobilitat, un Pla que cal revisar per incorporar els nous escenaris de mobilitat de la ciutat i que cal impulsar de nou. Es fa necessari reeditar el Pacte per a la Mobilitat i elaborar així mateix un nou Pla Director de la Mobilitat.


Les entitats que formem part de l’EFM demanem a l’Ajuntament de Terrassa que impulsi un nou procés de participació ciutadana, amb la participació de totes les entitats implicades amb la mobilitat de Terrassa, així com dels partits polítics, per tal d’aconseguir un nou Pacte per la Mobilitat, amb objectius més ambiciosos i amb la voluntat de totes les parts d’assolir un model de mobilitat que prioritzi el benestar i la salut de les persones, així com la màxima eficiència energètica i ambiental.


El vigent Pla Director de Mobilitat contemplava com una de les seves propostes principals una proposta de xarxa viària bàsica per la ciutat que cal seguir desenvolupant, tant per al vehicle privat com per al transport públic, amb itineraris segurs i accessibles també en els desplaçaments a peu i en bicicleta. El correcte desenvolupament de la xarxa bàsica permetrà implantar amb major eficàcia les zones 30.


No obstant, com a mesura més immediata i de baix cost, volem defensar la urgència d’instaurar la CIUTAT 30. Un límit genèric de 30 km/h als carrers de Terrassa, que pugui ser superior a les avingudes (40 o 50 km/h) i inferior als carrers residencials (20 km/h).


La reducció del límit genèric de velocitat tindria una incidència mínima en la velocitat mitjana, però tindríem molta més seguretat per a vianants, ciclistes i la resta de vehicles, menys soroll, i menys accelerades. A més, molta més gent s’animaria a fer servir la bicicleta i els nens podrien tenir més autonomia per a anar i tornar sols de l’escola.


La implantació de les zones 30 va en la bona direcció, però dificilment s’avançarà si no es desenvolupen les accions previstes en el vigent Pla Director de Mobilitat i si no es modifiquen els criteris d’aplicació de l’esmentat Pla. Cal una voluntat política per posar-ho en pràctica i un gran esforç de totes les entitats del Pacte per explicar la importància de respectar la mesura en benefici de tothom.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada