dimarts, 9 de novembre del 2010

La Direcció General de Trànsit inclourà l'ús de la bicicleta al codi de circulació


La Direcció General de Trànsit impulsarà a partir de l'any que ve la incorporació de l'ús de la bicicleta al codi de circulació. La directora de l'Observatori de la Seguretat Viària de la Direcció General de Trànsit ho ha anunciat en la presentació del baròmetre anual de la bicicleta a Catalunya i ha explicat que la intenció és "solucionar els conflictes de convivència" que tenen molts municipis al voltant d'aquest mitjà de transport.
Un cop estigui aprovat el pla estratègic de la seguretat viària, a finals d'any, es començarà a estudiar com adaptar l'ús de la bicicleta al codi de circulació. Anna Ferrer, directora de l'Observatori de la Seguretat Viària de la Direcció General de Trànsit, ha explicat que el que es vol regular són aspectes com, per exemple, si les bicicletes poden circular per les voreres i en quines condicions, quins mínims han de tenir els carrils perquè siguin segurs per a les bicicletes, etc.

Segons Ferrer, es tractarà d'un apartat dedicat a les bicicletes que s'inclourà al codi de circulació amb el clar objectiu de donar un "paraigua legal" als ajuntaments per homogeneïtzar les ordenances municipals respecte a aquesta qüestió i "solucionar els conflictes de convivència" que genera.
L'anunci coincideix amb la presentació del baròmetre sobre l'ús de la bicicleta, que recull, entre d'altres dades, que dels 2,5 milions de catalans que es calcula que utilitzen la bicicleta amb freqüència només un de cada quatre ciclistes circula sempre per la calçada, i la majoria no ho fan perquè tenen por de ser atropellats.

dijous, 4 de novembre del 2010

Campanya "Si tu passes de tot jo no puc aparcar"

El problema: aparcar sobre les voreres, a les places d'aparcament reservades i als passos rebaixats per a persones amb discapacitats

El carrer és de tothom, les normes són per a tothom

A tothom li costa aparcar. Però a les persones amb discapacitat i/o mobilitat reduïda, una mica més que a tu: necessiten espais reservats, que sempre estan clarament senyalitzats.
Aparcar en un d'aquests espais implica la retirada del vehicle per part de la grua i una sanció de fins a 200 euros. Però confiem en el civisme i la responsabilitat dels conductors i les conductores. Perquè creiem en la bona voluntat de les persones. I perquè és molt fàcil pensar una mica més en els altres.

dimecres, 20 d’octubre del 2010

Campanya de comunicació sobre les zones 30 a Terrassa

"Conduïu, conduïu, maleïts!!" Article d'opinió del Josep Maria Codina ATERRASSA.CAT

El trànsit és un dels temes més electoralistes que hi ha. Sovint quan no hi ha un aspecte de fons més important, el trànsit arriba a tots els debats. I amb tota la raó. De fet dóna tant com per fer-ne un seguiment cada mes en el ple municipal, perquè és un dels principals problemes que afecta directament la ciutadania que veu minvada la seva tan preuada qualitat de vida.
Llegir més...

dilluns, 18 d’octubre del 2010

Nous escocells per als arbres de Terrassa

Nous escocells per als arbres de Terrassa

Una barreja de grava, resina i cautxú permet el creixement dels arbres sense problemes

L'Ajuntament ha decidit canviar els escocells dels arbres de la ciutat per tal d'adaptar-se a la nova normativa. El nou sistema permetrà reduir costos de manteniment i millorar la seguretat dels vianants. Un decret del Govern de la Generalitat estipula que l'escocell ha d'estar al mateix nivell que la vorera o el paviment, i que no poden tenir forats de més d'un centímetre quadrat per evitar entrebancades.


La tècnica consisteix a omplir el fons de l'escocell amb grava, que a la capa de sobre anirà barrejada amb una resina que mantindrà la grava compacta i perfectament enrasada amb el paviment. Al voltant de l'arbre, però, no hi anirà grava. En un anell de 30 centímetres, s'aplicarà una capa de cautxú triturat, també barrejat amb la resina. El cautxú, elàstic, permet el creixement del tronc.

Aquest sistema és molt porós, cosa que permet el regadiu, però en canvi no s'hi poden escolar objectes ni es pot deformar, com passava amb l'anterior sistema de reixes. Terrassa és una de les primeres ciutats catalanes en adaptar-se a la nova normativa sobre els escocells, i que dóna un termini de nou anys als Ajuntaments per a substituir-los tots.