diumenge, 26 de setembre del 2010

Motos i bicis, els més efectius en la Cursa per la Mobilitat

24 persones han sortit alhora de quatre punts diferents. Ho han fet a peu, bicicleta, moto, cotxe, taxi, tren i bús. L'arribada era a la plaça Didó. Només en el trajecte Sabadell-Terrassa s'ha imposat el taxi

Les motos i les bicis són els mitjans de transport més ràpids per moure’s per la ciutat. És la conclusió de la Cursa per la Mobilitat, que s’ha celebrat per segon any a Terrassa en el marc de la Setmana de la Mobilitat. L’objectiu de la cursa, comparar porta a porta el temps, el cost i l’impacte ambiental dels diversos mitjans de transport.
24 persones han sortit a la mateixa hora de quatre punts diferents. Ho han fet a peu, bicicleta, moto, cotxe, taxi, tren i bús. Ho han fet des del nou Centre Leitat, del Parc Vallès i de La Maurina i el punt d’arribada, la plaça Didó.
Les novetats d’aquest any han estat la incorporació d’un recorregut interurbà des de Sabadell i també del cotxe, moto i bici elèctrics com a mitjans a avaluar. En gairebé tots els casos, la moto i la bicicleta han estat els més ràpids. Des de Sabadell ha guanyat el taxi amb 25 minuts. La resta, el cotxe, la bici i transport públic, han arribat gairebé un quart d’hora més tard.
Per a Víctor Alarcón: "Estic acostumant a fer servir cotxe elèctric, és una avantatge bàsicament pel fet del consum, ja que no has de posar benzina i t'estalvies diners. Però bé, és un cotxe normal amb la velocitat normal, la permesa. Per a la ciutat és eprfecte perquè, a més, és petitó i aparco on vull."
Segons Genar Indurain: "Tan sols són 9 km i, a més, en hora punta com era a Terrassa i a Sabadell, amb la bicicleta avances ràpid entre els cotxes. Com a crítica potser diria que falta un carril bici que uneixi Terrassa i Sabadell."
Per a Lluïsa Melgares, regidora de Mobilitat: "Anar amb bicicleta, caminant, no agafar tant el cotxe quan no és necessari... tot això és salut, personal i del planeta pel que fa a partícules i el canvi climàtica. És la solució. Ara encara estem en un moment en què els preus del petroli encara es poden suportar, però tots sabem que, tard o d'hora, arribarà un moment en què haurem de canviar a energies alternatives per utilitzar-les."
Pel que fa als costos, anar a peu o en bicicleta són els més econòmics. No costen res, a banda de la compra i manteniment de la bici. El segueixen els vehicles elèctrics, amb un cost força baix, només 18 cèntims de Sabadell a Terrassa. A l’altre cantó, els més cars el cotxe i, sobretot, el taxi.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada